ISM-Logo-linksbundig

Live online & kostenfrei
Masterclass "Future Lessons"

Besuche unsere öffentliche Ringvorlesung zu zukunftsweisenden Trendthemen. Einfach anmelden und online dabei sein!

nl-header-orangener-ia-0305

Vorlesungsthemen und -zeiten 💻


 

15.04.2024 | 17:00 bis 18:30 Uhr

 

25.04.2024 | 17:00 bis 18:30 Uhr

 

30.04.2024 | 17:00 bis 18:30 Uhr

Future Lessons in Communication and Marketing - How the corporate newsroom makes us fit for the future

Entrepreneurial Branding – Facing Facelessness

Klimagerechtes Bauen in der Immobilienwirtschaft

Christoph Moss

As communicators we find ourselves in an ever-evolving digital landscape in which we need to navigate challenges and opportunities to ensure our voice is being heard. Therefore, managing topics and channels strategically is a key success factor. How can we use AI as leverage to work smarter? How can we align our messages across boarders while still allowing for local needs to be met? And how can we use data to help us find the right topics for the right target groups?
The corporate newsroom idea provides answers to these questions and many more.

Björn Kemper

In an era where the business landscape is saturated with anonymity and uniformity, distinguishing a company through entrepreneurial branding has never been more critical. "Entrepreneurial Branding – Facing Facelessness" dives into the essence of building a standout brand in the SME sector, using Kemper as a beacon of innovation, leadership, and identity. This talk explores how Kemper revolutionized the concept of entrepreneurial branding by emphasizing innovation, charismatic leadership, and a vibrant company culture. Attendees will gain invaluable insights into transforming their business's identity from faceless to memorable and learn practical strategies.

Natascha Schlömer

Die Zukunft des Immobilienmarktes steht vor großen Herausforderungen. Einerseits ist es unerlässlich, dass die Immobilienbranche ihren Teil zur Reduzierung von CO2-Emissionen beiträgt, andererseits stellen gestiegene Baukosten, Inflation und hohen Bauzinsen die Bezahlbarkeit in Frage. Der Vortrag beleuchtet, wie sich der Fokus auf den Bestand im Lebenszyklus einer Immobilie mit klimagerechtem Bauen vereinbaren lässt und welche Weichen dazu gestellt werden müssen. Innovative Projektbeispiele werden gezeigt, die nicht nur informieren, sondern auch inspirieren und motivieren sollen, für eine nachhaltigere Zukunft zu bauen.


 

14.05.2024 | 17:00 bis 18:30 Uhr

 

27.05.2024 | 17:00 bis 18:30 Uhr

 

06.06.2024 | 17:00 bis 18:30 Uhr

Die aktuelle Leistungsfähigkeit generativer KI bei der Lösung juristischer Fragestellungen und deren Auswirkung auf Arbeit und Lehre

When Cultural Intelligence Meets Artificial Intelligence: Potential, Challenges, and the Path Forward

The future of digital marketing

Kai Trams

Die zunehmende Bedeutung von KI-Technologien in verschiedenen Bereichen und namentlich von ChatGPT ist derzeit in aller Munde. Nach einer kurzen Erläuterung der Funktionsweise von ChatGPT und seiner Fähigkeit, menschenähnliche Texte zu generieren und auf komplexe Fragen zu antworten, wirft der Vortrag einen Blick auf die Anwendungsmöglichkeiten speziell im juristischen Bereich: Wo kann ChatGPT derzeit bereits sinnvoll in der Rechts-praxis eingesetzt werden, z. B. für die Recherche von Rechtsprechung, die Erstellung von Rechtsgutachten und die Automatisierung von Vertragsprüfungen – und wo liegen (noch) die Grenzen? Ein weiterer Schwerpunkt liegt dabei auf der Fragestellung, welche Konsequenzen daraus für die Lehre und nicht zuletzt die Prüfungsformen an Hochschulen und Universitäten folgen. Im Anschluss gibt es Gelegenheit Fragen zu stellen und eine offene Diskussion über die Chancen und Herausforderungen der Nutzung von KI im juristischen Bereich zu führen.

Frauke Bender

The profound rise in global mobility and cross-border migration, has led to a notable increase of individual hetero-geneity within societies, schools, and workplaces. This diversity brings both opportunities and challenges, highlighting the importance of Cultural Intelligence (CQ) in navigating intercultural encounters effectively. In today's interconnected world, where Artificial Intelligence (AI) plays an increasingly significant role, the intersection of CQ and AI offers immense potential. By combining human understanding with technological capabilities, we can leverage AI to enhance cultural awareness, communication and collaboration across diverse settings. However, along with these opportunities, there are challenges such as the ethical use of AI, data protection and the cultural adaptation of the AI systems. How can we harness the full potential of technology to build a more culturally aware, inclusive, and interconnected world? 

Klaus Beiermann

"Embark on an illuminating journey into the future of digital marketing and artificial intelligence (AI) with me. In this captivating presentation, I will unveil the innovative strategies and groundbreaking developments shaping the landscape of marketing, drawing upon the expertise and vision of our start-up and our cutting-edge digital platform, ESPATU. Discover the pivotal role of mobile and app marketing in our journey to promote ESPATU and engage our audience in a rapidly evolving digital world. Delve into our ambitious plans to leverage AI capabilities, revolutionizing how we understand and connect with consumers.
We explore the exciting possibilities that AI offers for enhancing marketing strategies, predicting consumer behaviors, and delivering personalized experiences. Together, we will chart a course towards a future where marketing transcends boundaries and unlocks unprecedented opportunities for brands and consumers alike."

 

Element 2

Du suchst Infos rund ums Studium?

Auf unserer Website findest du alle Informationen rund um unsere Studienprogramme, Studiengänge, Finanzierung und vieles mehr!